# גדילת יתר של שרירי הלעיסה

גדילה ביתר של שרירי הלעיסה יכולה לגרום לתבנית פנים מרובעת (פנים רחבות). אם הגדילה היא חד צדדית תיווצר אסימטריה בפנים ואם הגדילה דו"צ ייווצר מראה של פנים מרובעות. הגורם לתופעה אינו ידוע, אך כאשר התופעה סימטרית מקובל לחשוב כי אין מדובר בהפרעה אלא מופע שהוא בגדר הנורמה.

הטיפול המקובל כיום לטפל בבעיה הוא הזרקת בוטולינום טוקסין לשריר/ים המוגדל/ים. הבוטוקס מחליש את השריר ומפחית את התכווצותו בעת פעולה, ובכך המסה שלו יורדת ומתקבלת תבנית פנים יותר עדינה. באנשים אסימטריים מזריקים את הבוטוקס לצד המוגדל בכדי להקטינו ולהשיג איזון בין שני הצדדים.

לפני: תמונה המציגה תבנית פנים מרובעת בשל זוויות לסת מסיביות
לפני
אחרי הזרקת בוטולינום (בוטוקס): התקבלה השטחה של זוויות הלסת ועידון של תווי הפנים
אחרי
מטופלת בת 21 שסבלה מתבנית פנים מרובעת ע"ר גדילת יתר של שרירי המסטר דו"צ. הסיבה הייתה הידוק לסתות ושחיקת שיניים ביום ובלילה. שבועיים לאחר טיפול בהזרקות בוטולינום לשרירי המסטר דו"צ הושגה הקטנה משמעותית של המסה של שרירי המסטר ושינוי תבנית הפנים למשולשת.
לפני: תמונה המציגה זווית הלסת מצד ימין בולטת דבר המייצר אסימטריה בפנים
לפני
אחרי הזרקת בוטולינום (בוטוקס) לצד ימין: התקבלה השוואה של שתי זוויות הלסת ומראה פנים סימטרי
אחרי
בחור בן 18 שסבל מהגדלה של שריר המסטר (שריר זווית הלסת) הימני שגרמה לאסימטריה במראה הפנים. לאחר הזרקת בוטולינום טוקסין (בוטוקס) לשריר המוגדל, המסה שלו ירדה והושגה סימטריה במבנה הפנים.
לפני: תמונה המציגה תבנית פנים מרובעת בשל זוויות לסת מסיביות
לפני
אחרי הזרקת בוטולינום (בוטוקס): התקבלה השטחה של זוויות הלסת ועידון של תווי הפנים
אחרי
מטופלת בת 27 שהתלוננה על תבנית פנים מרובעת ומסיבית. עשרה ימים לאחר הטיפול התקבל עידון משמעותי של זוויות הלסת ומראה פנים עדין והרמוני.
אינפומד - אתר הרפואה המקיף בישראל. ד"ר וסים עבוד מסביר אודות היפרטרופיה (גדילת יתר) של שרירי הלעיסה
צורת המתאר החיצוני של הפנים נקבעת בעיקר ע"י הצורה והגודל של 2 שרירי לעיסה: שריר המסטר שנמצא בין זווית הלסת התחתונה לעצם הלחי, ושריר הטמפורליס שעובר באזור הרקה. גדילת יתר של שרירי המסטר תתן מראה פנים מרובע. גדילת יתר של שרירי הטמפורליס תגרום להתרחבות לא אסתטית באזור הרקות. הגורם אינו ידוע, מה שכן ברוב המקרים לא מדובר במחלה. כאשר גדילת היתר היא דו צדדית, מתייחסים אליה פשוט כאל תבנית פנים לא אסתטית. אם גדילת היתר היא חד צדדית ומובילה לאסימטריה בפנים, אז המראה לא תקין, ואז מתייחסים אליה כאל בעיה תפקודית. מזריקים בוטולינום טוקסין (בשמו השגור בוטוקס) לשרירי הלעיסה המוגדלים. הבוטוקס כידוע מפחית את פעילות השריר, וזה מקטין את הנפח שלו. זה שונה מהזרקת בוטוקס לצורך העלמת קמטים ששם ההזרקה היא לשרירי ההבעה, ופה זה לשרירי הלעיסה העמוקים יותר. כאמור, אפשר להפוך תבנית פנים מרובעת, שנתפסת כתבנית לא אסתטית, במיוחד אצל נשים, לתבנית פנים משולשת שנחשבת ליותר עדינה ומושכת. אנשים עם אסימטריה בפנים כתוצאה משוני בגודל שרירי הלעיסה, אפשר להקטין את הצד המוגדל ובכך להשיג פנים סימטריות. מדובר בפעולה קצרה הנמשכת מספר דקות. התוצאות יראו לאחר כשבוע מההזרקה וההשפעה נמשכת 3-4 חודשים. אחרי מס' הזרקות תקופתיות, התוצאה נהיית קבועה.

# פרסומים מאת ד"ר וסים עבוד בנושא גדילת יתר של שרירי הלעיסה:

Last Updated: 7/21/2024, 9:19:01 AM
להתייעצות עם ד"ר וסים עבוד השאירו פרטים